Rock It Festival | FESTIVALPHOTO

Rock It Festival

Review4539_Rock_it_festival

Ängelholm och anslutning till Lindab Arena. Det första jag givetvis tänker på är hockey, men ack så fel... (då man är van att åka till fiendeland och se derby mellan Skånelagen på denna arena). Denna helg bjöds det på något helt annat, Rock It Festival.

Festivalen hade premiär i fjol då det såldes nästintill 1600 biljetter vilket man i år dubblade plus lite till. I år hade man dessutom utökat festivalen med ytterligare en dag och en scen med ytterligare fler band än året innan.

Kända band som Mustasch, Backyard Babies och Bullet var bl.a. med och bidrog i detta kalas. Jag hade gärna sett lite bättre lineup då jag själv tyckte att det enda bra band som spelade på denna festival var Bullet, men alla har inte samma tycke och smak. Visst kan jag förstå att det inte är lätt att anordna vilket band som helst med tanke på att det bara är andra året som festivalen är igång. Likadant att en bättre och kanske lite större headliner som lockat ännu mer folk kunde varit önskvärt. Trots vädret inte var det bästa så var besökarnas humör på topp och banden levererade på bästa tänkbara sätt.

Absolut en trevlig och gemytlig festival men det finns dock en del att förbättra inför nästa år. Personligen hade jag sett att valmöjligheterna för mat och öl var större, då de få sorter som fanns, ej var något att hänga i granen. Annars stort fint och välskött område med otroligt trevlig personal som välkomnade festivalens besökare med öppna armar. Campingplatsen, eller vad man nu vill kalla den...parkeringen, var dock inte heller den bästa. Någon form av toaletter hade inte varit fel att ha på plats eftersom att man ej hade tillgång till detta efter festivalen hade stängt på natten och morgonen.

Det ryktas om att festivalen ska anordnas ytterligare minst ett år till men då hoppas jag man ser tillbaka på de två första åren och vad som kan göras bättre.

Review4539_Bullet_live_pa_Rock_it_festival_i_Angelholm

Writer: Lisette Sjöstedt