WARNER DRIVE @ HELGEÅFESTIVALEN 31/8-13 | FESTIVALPHOTO

WARNER DRIVE @ HELGEÅFESTIVALEN 31/8-13

Förra året var Los Angeles-bandet Warner Drive första bandet ut på lilla scenen, tidigt fredag. Trots att det gick att räkna publiken på sina fingrar på ena handen så gjorde de så pass bra ifrån sig att Helgeåfestivalens management blev så imopnerade och insåg att de var felplacerade. Så nu i år var de mer än välkommna tillbaka och fick då en betydligt bättre speltid på lördags eftermiddagen. Dessutom på den största scenen. Denna gång var det betydligt fler framför scenen.

Det är fart och fläkt. Trots lite ljudproblem under knappt två låtar så lägger de full energi på att underhålla publiken. De kallar Swedenland för sitt andra land och de älskar den lilla idyllen som Knislinge kan erbjuda.

Musiken är enkel att lyssna på. Passar den som inte alls är insatt i rock överhuvudtaget men det finns även något att hämta här den mest hängivna hårdrockaren.

Calling You är kvick i svängarna och sångaren Jonny Law berättar om att låten är skriven och tillägnad sin mamma efter att han blivit gripen av polisen för att ha kissat på offentlig plats. I häktet får man ringa ett samtal och han ringde då sin mamma. Han är så ivriga att prata mellan låtarna och särskilt om hur kul det är att spela på Helgeåfestivalen. Precis som förra året så klämmer de in Sverige-hyllningen i form av Roxetts vassa She´s Got The Look.

Efter konserten sprang gänget runt på området och kramades med sina nyvunna fans och delade ut promotion-cds. De har inget liknande vårt festivalklimat så de trivs som fiskarna i Helgeå.