Killbilly 5'ers Club Dirty harry Växjö 15/1 | FESTIVALPHOTO

Killbilly 5'ers Club Dirty harry Växjö 15/1

Review350_Killbilly

Party rock extravaganza!

Det blev en oerhört svettig tillställning då Växjö bandet Killbilly 5'ers hade sitt release party för sin egenproducerade 6 spårs cd i fredags på Club Dirty Harry i Växjö. Killbilly 5'ers är nog ett av dom bästa party rock band som jag sett genom åren! Och det blir inte sämre av att dom har ett helt knippe egna låter med, i stället för att harva covers som så många andra partyband! Och dom egna låtarna går inte av för hackor! Det som utmärker är att texterna sticker ut! Mycket humor och ironi! Man undrar om allt det där dom sjunger om är sant! :P Ola Carlsson eller som han också kallar sig Alo...Ola baklänges..Ett utslag av Olas humor igen! Är en svettig och intensiv frontman, som dessutom besitter en riktigt bra röst! Lite lagom sträv och kaxig, som passar bra för den musiktypen, men som kan låta nyanserad då det behövs, övriga i bandet visar sig vara mycket goda musiker, bandet ger ett mycket samspelt intryck B.O Kjellsson trummor och Johan Svensk bas lägger ett tungt och taktfast fundament för dom andra att stå på, Gitarristerna Ola Trampe & Wincent Persson blandar tunga riff mattor med snygga Les Paul solon, som helhet så låter det otroligt bra! Och låtar som ”No Bull” ”Tupelo” och ”Burn Down the Trailerpark” Lyfter rejält live, och nyskrivna ”Tally – Hoe” som har en mycket stark refräng som fastnar direkt i huvudet! Killbilly 5'ers får klubben att koka! Jag lovar att står du still när dom här killarna spelar då är du nog redan död! Eller åtminstone medvetslös! För här svänger det något sanslöst, och spelglädjen hos bandet är på topp, det märks att det här gänget gillar att spela live! I fredags var det inte tråkigt en sekund! Men jag kan säga det här, Killbilly 5'ers är inte bara party rock röj, det fick vi ett bevis på under kvällen då dom presenterade en helt nyskriven mycket soul och gospel doftande låt som verkligen stack ut från det övriga setet! Vilket bevisar bandets musikaliska bredd, Killbilly 5'ers både party röjer och överraskar! Ta och kolla in det här gänget, jag lovar att du kommer att gilla dom lika mycket som jag!

Writer: Greger Lindblad